fbpx

Sedan Afeela EV muncul dengan spesifikasi lebih mirip versi produksi

ext-design-02-659ec6f45ae1a

Pada acara Consumer Electronics Show (CES) 2023 tahun lepas, Sony dan Honda mengejutkan dunia dengan kemunculan jenama EV baharu Afeela.

Kerjasama yang kemudian diberikan nama Sony Honda Mobility itu kini mendedahkan prototaip sedan elektrik Afeela yang telah dikemaskini pada acara CES 2024 di Las Vegas.

 

Apa yang anda lihat ini merupakan Afeela EV dengan spesifikasi yang lebih hampir kepada model produksi sebenar.

Berbanding dengan model terdahulu, sedan ini membawakan beberapa perubahan, seperti penggunaan cermin sisi tradisional, serta unit lampu utama yang lebih nipis dan rekaan bampar baharu.

Pintu penutup port pengecasan juga kini bertambah besar, sementara bahagian panel rocker dan bampar belakang turut dikemaskini.

 

Rekaan kabin boleh dikatakan hampir sama sahaja dengan model prototaip asal, kecuali struktur konsol tengah yang lebih besar, diikuti dengan roda stereng yang telah direka semula.

Selain itu, terdapat dua slot pengecasan peranti pintar tanpa wayar, serta modul kamera yang duduk di atas panel skrin melintang penuh.

Afeela EV bakal membawakan tetapan dua motor elektrik tunggal, setiap satu berkuasa 241 hp, diikuti dengan pek bateri lithium-ion 91.0 kWh.

Sedan ini menyokong pengecasan pantas DC sehingga 150 kW, dan pengecasan AC 11 kW.

 

 

Sistem suspensi udara adalah standard dengan tetapan multi-link di bahagian belakang, diikuti dengan rim bersaiz 21 inci (tayar 245/40 depan, 275/35 belakang).

Dimaklumkan, tempahan untuk sedan ini akan dibuka pada tahun 2025 sebelum ia mula dijual pada tahun 2026.

Namun sebelum itu, Afeela akan membenarkan sedan ini dipandu buat kali pertama menerusi permainan simulasi perlumbaan Gran Turismo 7 pada tahun ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved