fbpx

Masalah pedal tersangkut, kira-kira 17,500 Mario Kart dipanggil semula

JAKKS-Pacific-6

JAKKS Pacific, pengeluar go-kart kanak-kanak bertemakan Mario Kart telah memanggil semula kira-kira 17,500 unit model Ride-On Racer Car Toys yang dijual sepanjang tempoh Oktober 2022 hingga Januari 2024.

Difahamkan, sejak model Mario Kart itu mula dijual, pihak tersebut telah menerima sebanyak 65 aduan pedal tersangkut, 15 kes kemalangan dan satu kes kecederaan.

Model go-kart yang dimaksudkan itu menggunakan sistem bateri 24 voltan dan mudah untuk dikenali terima kasih kepada liveri bertemakan Mario Kart.

Menurut pengeluar, masalah pedal tersangkut pada model tersebut akan mengakibatkan go-kart itu terus bergerak ke hadapan walaupun selepas pemandu mengalihkan kaki daripada pedal.

Untuk memudahkan urusan, pihak JAKKS Pacific akan menghantar kit pembaikan yang merangkumi segala komponen yang diperlukan untuk menyelesaikan masalah tersebut di rumah pemilik masing-masing.

JAKKS Pacific juga turut mengingatkan pemilik go-kart elektrik itu supaya mencabut kabel negatif bateri sebelum proses pembaikan diteruskan.

Mario Kart 24V Ride-On Racer Car Toys itu memiliki berat sekitar 28 kg, dimana ia mampu mencapai kelajuan sehingga 12 km/j dengan tiga mod kelajuan dan satu mod mengundur.

Selain itu, go-kart comel itu juga turut dilengkapi dengan sistem runut bunyi enjin, serta muzik tema permainan Mario Kart 8 Deluxe yang boleh dimainkan semasa ia dipandu.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved