fbpx

Genesis G80 EV Magma Concept buat kemunculan di Beijing

Genesis G80 EV Magma Concept 01

SELEPAS memperkenalkan GV60 Magma Concept pada Mac lalu, sub-jenama prestasi dari Genesis iaitu Magma kini kembali dengan model konsep keduanya iaitu G80 EV Magma Concept.

Diperkenalkan di Auto China 2024, ia tampil berbeza dengan model-model konsep dengan warna Acme Blue yang diinspirasikan oleh api biru yang membakar pada julat suhu tertinggi.

Jika dibandingkan dengan model asas Electrified G80, jentera yang mendapat sentuhan Magma ini tampil lebih agresif dengan rekaan bampar lebih sporty, fender lebih lebar, spoiler ekor itik, diffuser dan rim 21 inci.

Gambar ruang dalaman tidak disediakan namun menurut Magma, ruang kabin kereta konsep ini dihiasi dengan elemen-elemen mewah seperti Alcantara, upholsteri kulit dan kemasan gentian karbon dengan anyaman berwarna biru.

Dari segi prestasi, G80 EV Magma Concept mendapat beberapa naik taraf yang terdiri daripada ukuran track yang lebih lebar, sistem suspensi canggih, serta sistem brek berventilasi di bahagian hadapan dan belakang.

Tidak cukup dengan itu, rim tersebut didatangkan dengan rekaan khas yang bukan sahaja mengurangkan berat malah membantu menyejukkan cakera brek.

Magma bagaimanapun tidak mendedahkan sebarang perincian mengenai trenkuasa. Ia mungkin didatangkan dengan konfigurasi motor elektrik berkembar yang sama seperti Electrified G80 namun dengan kuasa yang lebih tinggi daripada 365 hp.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved