fbpx

Magma: Inilah sub-jenama sports dari Genesis dengan warna oren khas

genesis magma 01

GENESIS menyertai New York Auto Show 2024 dengan satu berita panas. Mereka memperkenalkan satu sub-jenama di bawahnya yang diberi nama Magma. Lihat GV60 berwarna oren ini, menarik?

Sebenarnya warna oren yang sama ini pernah digunakan pada Genesis GV80 beberapa tahun lepas di acara yang sama. GV80 Magma Special ini sudahpun mula dikeluarkan, cuma ia dalam jumlah terhad dan untuk pelanggan di Timur Tengah sahaja.

Berbalik kepada GV60 Magma Concept, ia baru didedahkan secara rasmi dan akan dikeluarkan tidak lama lagi. Model ini tidak terhad kepada mana-mana pasaran sahaja, walaupun Genesis belum mengumumkan secara rasmi.

Spesifikasi lanjut SUV elektrik ini juga belum didedahkan, tetapi ura-ura mengatakan ia mendapat bateri yang ditambah baik untuk membekalkan kuasa kepada dua motor yang lebih berkuasa.

GV60 Magma Concept ini juga lebih rendah dan lebar. Ia dilengkapi ‘muka’ depan yang direka semula dengan ruang udara lebih besar. Sudah tentu bukan untuk enjin, tetapi untuk menyejukkan bateri, brek, dan motor.

Terdapat juga tiga lagi lubang tambahan di bampar depan untuk meningkatkan aerodinamik GV60 semasa dipandu laju.

Perkara lain yang dapat dilihat adalah rim 21-inci dengan rekaan aero disc untuk menyejukkan brek dan pada masa yang sama meningkatkan kecekapan.

Sirip di bumbung pula membantu mengalirkan udara ke spoiler belakang untuk downforce. Di bahagian dalam, kemasan kulit diberikan lebih ‘magma’ dengan jahitan kontras berwarna oren.

“Jenama ini akan terus mendedahkan konsep-konsep eksperimental dengan mengambil kira elemen teknologi dan astetik,” kata Ketua Pegawai Kreatif Genesis, Luc Donckerwolke.

“Walaupun kelajuan dan prestasi itu penting, program Genesis Magma akan melihat lebih jauh, mengutamakan pengalaman pemanduan untuk keseronokan dan keselesaan.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved