fbpx

Dongfeng Concept Pickup 2024 – ‘Tesla Cybertruck’ buatan China, 1035 hp!

662e1515ac7ac_m

Jika anda merasakan rekaan luaran Tesla Cybertruck terlalu bersegi dan tidak selamat untuk digunakan, anda tidak keseorangan.

Dongfeng cuba untuk menghilangkan trauma yang dialami oleh para peminat trak pikap dengan memperlihatkan model Concept Pickup 2024 bersempena dengan acara Beijing Auto Show tahun ini.

 

Dibina berdasarkan platform papan selaju EV, Concept Pickup ini dikatakan mampu menghamburkan kuasa setinggi 1,305 hp, jauh lebih bertenaga berbanding varian CyberBeast Tesla Cybertruck.

Daripada sudut luaran, tidak dapat dinafikan Concept Pickup ini banyak diinspirasikan daripada Tesla Cybertruck.

Namun, jika dibandingkan dengan rekaan Cybertruck yang agak bersegi, Concept Pickup Dongfeng ini membawakan rekaan yang lebih lembut, dengan kemasan panel badan yang lebih sedap mata memandang dan garisan bumbung yang lebih rata.

 

Terdapat juga bar lampu LED yang bertenggek di atas bumbung, kehadiran ruang storan pada bahagian hadapan, bukaan pintu jenis suicide, tempat pemijak sisi boleh lipat, serta rekaan rim aerodinamik.

Dongfeng memperlihatkan kegunaan sebenar bahagian bed belakang trak pikap ini dengan memuatkan struktur khemah pop-out.

Susun atur dan rekaan ruang kabin pula nyata lebih moden dan menerapkan pendekatan yang lebih minimalis.

 

Terdapat roda stereng berbentuk segi empat, diikuti skrin lebar memenuhi bahagian atas papan pemuka, tempat tangan berpaut pada penghujung, rekaan lantai yang rata, serta kerangka tempat duduk dipercayai diperbuat daripada bahan gentian karbon.

Buat masa ini, pihak Dongfeng masih belum memutuskan sama ada Concept Pickup ini bakal direalisasikan atau dikekalkan sebagai model konsep.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved