fbpx

Callum Skye, buggy elektrik 2+2, pecutan 0-100 km/j bawah 4 saat!

callum-skye

Syarikat Callum yang diasaskan oleh Ian Callum (bekas pereka Jaguar) kini tampil dengan sebuah model buggy berkuasa elektrik, Callum Skye.

Buggy sepanjang empat meter ini menawarkan konfigurasi tempat duduk 2+2 dengan rekaan kabin tertutup sepenuhnya, diikuti rekaan luaran yang lebih moden tidak seperti buggy bogel yang ada di pasaran.


Skye juga turut menjanjikan keupayaan pemanduan off-road yang lebih baik biarpun dengan rupa parasnya tampak agak moden.

Tiada sebarang butiran spesifikasi teknikal didedahkan, namun Callum Skye dikatakan menggunakan casis space frame yang tahan lasak, serta tetapan suspensi untuk cabaran off-road, dengan berat kering sekitar 1,150 kg.

Output kuasa motor elektrik juga masih dirahsiakan buat masa ini, yang pasti ia mampu memecut 0-96 km/j dalam tempoh bawah empat saat.


Pek bateri berkapasiti 42 kWh pula cukup untuk membenarkan jarak pemanduan sejauh 274 km untuk sekali cas penuh, dan pengecasan penuh dalam masa bawah 10 minit sahaja.

Menurut Ian Callum, “buggy Callum Skye ini telah direka untuk melebihi jangkaan: jisim minimum, keupayaan maksimum, mudah digunakan dan keseronokan mutlak untuk dipandu.

Tiada sebarang info berkenaan harga dan bilakah model tersebut sedia dijual kepada umum.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved