fbpx

EON rasmi pembukaan pengedar 3S smart pertama di Malaysia

smart showroom stock 08

EDARAN Otomobil Nasional Berhad (EON) membuka lembaran baharu dengan perasmian pembukaan wakil pengedar 3S smart pertama di Glenmarie, hari ini. Ini juga menandakan kehadiran EON dalam pasaran kenderaan elektrik (EV).

Dengan keluasan 4,362 kaki persegi, bilik pameran ini mampu memuatkan tiga kereta di ruang pameran utama dan satu unit untuk ruang penyerahan.

Selain itu untuk keselesaan pengunjung dan pelanggan, ia turut dilengkapi dengan ruang menunggu khas lengkap dengan kafe, ruang perbincangan, bilik permainan kanak-kanak, dan WiFi percuma.

Untuk bahagian selepas jualan, ruang seluas 3,716 kaki persegi mempunyai empat tempat servis, termasuk dua daripadanya untuk servis dan baik pulih, satu untuk penjajaran tayar, dan satu untuk servis bervoltan tinggi.

Terdapat juga lapan ruang parkir pelanggan, dua pengecas AC (22kW) dan satu parkir pengecas DC (60kW).

Akkbar Danial, Ketua Pengedaran Automotif DRB-Hicom berkata: “Kami menjangkakan pembukaan wakil pengedar 3S smart ini akan memainkan peranan penting dalam memenuhi permintaan smart #1 yang meningkat, dan memberikan impak signifikan dalam pasaran EV tempatan.”

EON telah melaburkan hampir RM4 juta untuk bilik pameran smart Glenmarie ini. Ia dibuka dari Isnin hingga Sabtu pada 8:30 pagi hingga 5:30 petang, dan bagi Ahad serta cuti umum, dibuka dari 10:00 pagi hingga 4:00 petang.

Untuk maklumat lanjut, layari www.eon.com.my.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved