fbpx

Pemilik Honda City kecewa, baru cecah 20,000 km sudah rosak, tak boleh tuntut waranti

433383489_7665031676862505_4378691706498012486_n

Seorang pemuda dilapor sangat kecewa dengan layanan buruk yang diberikan oleh jenama terkenal di Malaysia.

Menurut laporan laman Sinar Harian, pemilik kereta jenis Honda City, Heinrich Tan mendakwa beliau diminta untuk menyelesaikan kos pembaikan kenderaan sebanyak RM13,000 dan tidak boleh membuat tuntutan waranti.

Pemilik tersebut turut berkongsi kronologi peristiwa yang berlaku kepada dirinya di laman Facebook peribadi, di mana beliau mula menghantar kereta tersebut ke Honda Ban Lee Heng Melaka untuk servis 20,000 km pada Januari lepas.

Malangnya, ketika dalam perjalanan pulang, beliau mendapati ikon suhu kenderaan berkelip, dan setelah melakukan pemeriksaan mendapati tangki radiator kering walaupun baharu sahaja siap menjalani servis.

Menurut Heinrich, beliau tidak dapat melakukan tuntutan waranti disebabkan enjin keretanya dikatakan ‘sudah rosak’ sejak Julai 2023 berdasarkan laporan yang dihantar oleh sebuah pusat servis rasmi Honda di Johor Bahru pada bulan yang sama.

Biarpun menggunakan perkhidmatan servis jenama tersebut, Heinrich mendakwa proses siasatan yang dilakukan terhadap keretanya amat melulu, ditambah pula dengan tindakan pihak Honda Malaysia yang mahu terus menutup kes tersebut.

Heinrich menjelaskan beliau terpaksa membayar sendiri kos pembaikan berjumlah RM7,961.45 selepas diskaun, dan keretanya dibenarkan keluar dari pusat servis selepas dua bulan lebih berlalu.

Jelas sekali pemilik ini berasa sangat kecewa dengan sikap lepas tangan yang ditunjukkan oleh pihak Honda Malaysia sepanjang mengendalikan kes kerosakan melibatkan kereta milik beliau.

Pada akhir hantaran, beliau turut berharap agar pihak Honda Malaysia dapat mengendalikan kes ini secara adil.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved