fbpx

Tresa Motors lancar trak elektrik bersegi VO.2, jarak gerak 600 km, kuasa sehingga 24,000 Nm!

batWings

Usah betulkan atau ‘refresh’ skrin PC/peranti pintar anda.

Ini kerana gambar trak yang dipaparkan dalam artikel ini bukanlah imej janaan komputer sebuah Tesla Cybertruck yang telah diubah menjadi sebuah trak komersial.

Tresa Motors, syarikat OEM yang berasal dari India baru-baru ini memperlihatkan model trak elektrik terbaharu VO.2 yang merupakan versi naik taraf daripada VO.1 yang telah muncul pada tahun lepas.

 

 

Model trak VO.2 ini – biarpun dengan rekaan yang agak bersegi – menampilkan beberapa teknologi canggih seperti Unit Perkomputeran Berpusat yang dikuasakan oleh NVIDIA, serta Sistem Telemetri Termaju yang akan memantau lebih 500 poin penting untuk analisis prestasi, kecekapan dan keselamatan.

Selain daripada itu, trak VO.2 ini menampilkan tetapan stereng posisi tengah, tempat duduk yang lebih selesa, serta pelbagai pilihan panel badan yang boleh disesuaikan.

 

 

Dari segi kuasa, Tresa VO.2 ini menggunakan platform motor elektrik Axial Flux Motor Platform Flux 350 yang mempunyai julat kuasa antara 201 hp-469 hp, dan daya kilas setinggi 24,000 Nm di mana ia mempunyai had laju setinggi 120 km/j.

Motor elektrik itu memperoleh kuasa daripada pek bateri modular 800V 50 kWh yang dikenali sebagai Meg50, dengan sistem penyejukan aktif dan penarafan kalis air IP69.

Sistem bateri modular itu boleh disesuaikan bergantung kepada keperluan pengguna, di mana dalam versi 300 kWh (6x Meg50) ia menyokong pengecasan sepantas 20 minit dari 10-80 peratus SoC dan mampu mencapai jarak gerak sejauh 600 km untuk sekali cas penuh.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved