fbpx

Geely dedah gambar acah Galaxy E5 SUV, bakal muncul di Beijing Auto Show 2024

Geely Galaxy E5 SUV 01

Salah satu sub-jenama di bawah naungan Geely, Galaxy baru sahaja menyiarkan gambar acah model SUV yang bakal dilancarkan kelak di Beijing Auto Show bulan depan.

Galaxy E5 SUV – biarpun sarat dengan balutan pelekat samaran berwarna biru – memperlihatkan elemen rekaan tersendiri termasuklah unit lampu LED yang tajam, muka hadapan tanpa bukaan jeriji, padanan plastik pelindung pada gerbang roda, serta unit lampu belakang yang ringkas.

Profil sisi SUV ini tidak menampilkan sebarang garis badan yang keterlaluan, dengan pemegang pintu yang tertanam kemas itu mengekalkan imej bersih dan masih lagi mampu menarik perhatian orang ramai.

Geely masih lagi belum mendedahkan perincian rangkaian kuasa yang bakal dimuatkan pada Galaxy E5 SUV ini.

 

 

Besar kemungkinan SUV elektrik ini membawakan spesifikasi yang sama ditawarkan pada sedan elektrik Galaxy E8, seperti senibina elektrik 400- dan 800-voltan, diikuti dengan tiga pilihan saiz kapasiti bateri LFP.

Di pasaran China, sedan itu turut dimuatkan dengan motor elektrik tunggal pacuan roda belakang menghasilkan 268 hp, sementara versi mercu dibekalkan dengan motor elektrik berkembar berkuasa 637 hp.

Lebih banyak perincian bakal diketahui menjelang pengenalan rasmi model ini di acara pameran Beijing Auto Show 2024 kelak.

Untuk makluman, Galaxy merupakan satu jenama baharu yang telah ditubuhkan sejak 14 bulan yang lalu.

Biarpun masih lagi berusia muda, Galaxy sudah pun mempunyai kira-kira 650 cawangan di seluruh China, dan berjaya menjual sebanyak 83,497 unit kenderaan sepanjang tahun lepas.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved