fbpx

NIO mahu tawan pasaran massa menerusi jenama mesra famili Onvo

GIyMfIUXkAAy8Qb

Pengeluar kereta elektrik mewah dari China, NIO adalah satu jenama yang menampilkan barisan sedan dan crossover denga rekaan yang sangat menarik, ditambah pula dengan teknologi penukaran bateri yang sukar ditandingi oleh mana-mana pengeluar.

Jenama itu dilapor bakal hadir dengan sub-jenama baharu yang disasarkan untuk golongan pembeli berkeluarga, dan dengan penawaran harga yang lebih mampu milik.

CEO NIO, William Li mengesahkan nama sub-jenama itu akan dikenali sebagai Onvo (atau Ledao di pasaran China), di mana tanda dagang sub-jenama itu telah pun didaftarkan pada lewat tahun lepas.

 

 

Lebih mencuri tumpuan ialah kelibat unit ujian model pertama Onvo, iaitu Onvo L60 dikesan atas jalan raya China seperti yang tersebar dalam media sosial baru-baru ini.

Onvo L60 membawakan bentuk crossover fastback yang mampu memberikan saingan terus kepada Tesla Model Y.

Li juga turut mengesahkan teknologi penukaran bateri NIO akan dimuatkan pada Onvo L60, menjadikannya sebuah model EV ampuh yang lebih murah berbanding Tesla Model Y, dan dalam masa yang sama mampu mengurangkan perasaan kebimbangan jarak dan keperluan untuk berebut di stesen pengecasan.

 

Selain daripada Onvo, NIO juga bakal melancarkan sebuah lagi sub-jenama yang lebih mampu milik, dinamakan sebagai Firefly.

Jenama Firefly ini akan dipasarkan pada tahun 2025 sebagai sebuah jenama kereta kecil elektrik yang premium, sama seperti apa yang ditawarkan oleh jenama MINI (BMW).

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved