fbpx

ID.7 GTX Tourer, wagon elektrik paling berkuasa dari Volkswagen!

volkswagen-id.7-gtx-tourer-2024 3

Bulan lepas, Volkswagen telah memperlihatkan model wagon berkuasa elektrik pertama mereka, iaitu ID.7 Tourer dengan jarak gerak mampu mencapai 685 km.

Tidak cukup dengan itu, Volkswagen mahu memenuhi impian ketua keluarga yang mencari sebuah kereta mesra famili yang praktikal dan berkuasa dalam masa yang sama.

Memperkenalkan, ID.7 GTX Tourer yang mungkin sekali takkan dibawa masuk secara rasmi oleh Volkswagen Malaysia.

 

 

Penampilan luaran ID.7 GTX Tourer ini boleh dibezakan menerusi kehadiran komponen bampar yang telah direka semula, aksen hitam berkilat, serta rekaan rim aloi bersaiz 20 atau 21 inci.

ID.7 GTX Touer merupakan wagon elektrik berprestasi tinggi yang dibekalkan dengan dua motor elektrik (depan 107 hp, belakang 282 hp) menghasilkan kuasa keseluruhan 355 hp, dibantu dengan komponen pembeza kekunci elektronik dan kawalan AWD kustom.

 

 

Biarpun dengan tetapan dua motor elektrik, VW mengesahkan kuasa motor elektrik gandar depan hanya akan digunakan dalam situasi yang memerlukan.

Secara standard, ID.7 GTX Tourer mendapat pek bateri 86.0 kWh yang boleh dicas menggunakan pengecas pantas DC 200 kW (10-80% bawah setengah jam).

Sayang sekali, jarak gerak maksimum wagon elektrik ini tidak dinyatakan, dan berkemungkinan besar lebih pendek berbanding jarak yang ditawarkan oleh ID.7 Tourer standard.

 

Namun, aspek praktikaliti masih lagi sama macam model standard ID.7 Tourer, dengan kapasiti kargo sebesar 603 liter atau sehingga 1,713 liter apabila tempat duduk baris kedua dilipat.

Susun atur ruang kabin juga tidak banyak berubah, melainkan dengan kehadiran aksen merah yang sporti, diikuti dengan logo GTX pada tempat duduk dan roda stereng.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer akan mula dijual di pasaran Eropah pada musim bunga tahun ini.

 

ID.7 Tourer – Inilah wagon EV pertama Volkswagen, boleh pergi 685km sekali cas

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved