fbpx

Fiat Abarth 600e – crossover elektrik segmen B, 240 hp!

5149

Ucapkan selamat datang kepada Fiat Abarth 600e, kereta yang paling berkuasa daripada jenama automotif terbesar di Itali.

Fiat Abarth 600e secara asasnya merupakan varian elektrik kepada crossover subkompak (segmen B) yang ditawarkan secara eksklusif untuk pasaran Eropah.

Spesifikasi terperinci crossover talaan Abarth ini tidak didedahkan, melainkan ia mampu menjana kuasa setinggi 240 hp, atau 85 hp lebih berkuasa berbanding model Abarth 500e dan dipadankan dengan pek bateri lithium-ion 54 kWh.

Selain itu, ia juga hanya akan ditawarkan dalam versi Scorpionissima bersempena dengan sambutan ulang tahun yang ke-75, diikuti dengan rim lebar bersaiz 20 inci, jarak kelegaan tanah yang lebih rendah, sistem brek yang dinaiktaraf, LSD mekanikal, layangan warna Hypersonic Purple dan unit terhad 1,949 unit sahaja.

Untuk makluman, Fiat 600e versi standard dilengkapi dengan motor elektrik tunggal pacuan roda depan berkuasa 154 hp, dipadankan dengan pek bateri 54 kWh.

Untuk sekali cas penuh, Fiat 600e mampu bergerak sejauh 400 km, selain menyokong pengecasan pantas DC sehingga 100 kW.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved