fbpx

Jeep Wagoneer S – SUV elektrik pertama Jeep ada 600 hp, empat skrin

Jeep Wagoneer S teaser 01

JEEP telah mendedahkan perincian awal serta beberapa foto teaser Wagoneer S, SUV elektrik pertamanya yang dikatakan akan dilancarkan ke pasaran pada musim luruh tahun ini.

Pertama sekali, Wagoneer S merupakan sebuah SUV saiz pertengahan yang dikatakan mempunyai ukuran badan yang hampir sama dengan Grand Cherokee.

Ia dibina atas platform STLA-Large yang dibangunkan oleh Stellantis dan dikhabarkan mempunyai konfigurasi motor elektrik berkembar yang menjana 600 hp, membolehkan ia memecut dari 0 hingga 96 km/j dalam 3.5 saat sahaja.

Kapasiti bateri yang akan digunakan tidak didedahkan namun ura-ura mengatakan yang ia menawarkan jarak pandu maksimum sejauh 800 km.

Melihat foto ruang dalaman yang disiarkan, Wagoneer S didatangkan dengan konfigurasi empat skrin yang merangkumi kluster instrumen digital, paparan sistem infohibur, paparan untuk penumpang hadapan dan satu lagi skrin yang disediakan khusus untuk kawalan sistem pendingin hawa.

Tidak cukup dengan itu, Wagoneer S juga akan menampilkan sistem audio premium McIntosh yang mempunyai 19 pembesar suara, sistem pencahayaan ambien dengan pilihan warna dan bumbung suria panoramik berkembar.

Turut kelihatan adalah konsol tengah EV ini yang menempatkan butang Start/Stop, tombol pemilih gear dan suis toggle Selec-Terrain yang membolehkan pemandu memilih mod Sand, Snow, Eco, Auto dan Sport.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved