fbpx

smart bakal lancar model ketiga, MPV elektrik, model ujian dikesan di China

Smart-HY11-CNC

smart dilapor bakal melancarkan model ketiganya yang lebih dikenali dengan kod dalaman HY11.

Menurut laporan CarNewsChina, model ujian tersebut dikesan sedang diuji di China dengan luaran yang masih sarat dengan pelekat samaran.

Berdasarkan gambar intip, smart HY11 ini membawakan jarak kelegaan tanah yang agak rendah, binaan badan yang besar, selain membawakan gaya reka bentuk yang unik, tidak seperti model-model smart #1 dan smart #3.

 

 

Selain daripada itu, smart HY11 ini dilengkapi dengan tetapan double wishbone di hadapan, diikuti dengan buku jari stereng aluminium. Sebagai perbandingan, smart #1 dan #3 masing-masing dilengkapi dengan tetapan suspensi McPherson pada gandar depan.

Susun atur ruang kabin juga membawakan bahasa rekaan baharu.

Seperti contoh, terdapat skrin besar untuk kegunaan sistem infotainmen, diikuti dengan skrin kluster yang lebih kecil untuk pemandu, skrin paparan head-up, roda stereng tiga jejari dan tidak ketinggalan tuil pemilihan gear pada kolum stereng.

 

 

Konsol tengah yang agak tinggi itu menempatkan dua tempat meletak cawan, slot pengecasan peranti tanpa wayar.

Tempat duduk pula dilihat membawakan balutan fabrik, sementara pada bahagian panel pintu pula terdapat kemasan kayu, dan pemegang pintu yang unik.

smart HY11 ini dibina berdasarkan senibina SEA Geely yang menampilkan ciri pengecasan 800 voltan dan smart Pilot Assist 3.0.

Besar kemungkinan, ia akan dipamerkan buat kali pertama pada acara Beijing Auto Show.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved