fbpx

EV Volvo kekal laku dijual walaupun tanpa potongan harga

2019-Volvo-XC40-Recharge-22

CEO Volvo, Jim Rowan kekal yakin dengan potensi pertumbuhan yang memberangsangkan dalam arena kenderaan elektrik, terutama di dalam segmen kereta premium.

Bercakap dalam acara Reuters Global Market Forum di Davos, Switzerland, “kami mempunyai kuasa penetapan harga yang kukuh, dan pelanggan kami mempunyai sumber pendapatan yang mencukupi untuk membeli dan memandu EV.

 

Pengeluar itu sebelum ini menjelaskan tidak akan mengikut jejak langkah Tesla di dalam perang harga EV, disebabkan oleh margin keuntungan yang sihat dinikmati menerusi penjualan EV sedia ada.

Rowan turut menyebut, biarpun terdapat gangguan bekalan sepanjang laluan perkapalan, ia tidak akan memberikan kesan kepada pelanggan di mana sebarang kos tambahan akan ditanggung oleh Volvo.


Selain daripada itu, Volvo juga berazam untuk mencapai sasaran jualan 50 peratus terdiri daripada kenderaan elektrik bateri (BEV) pada 2025, dan 100 peratus pada tahun 2030.

Disebalik unjuran optimis Volvo terhadap segmen EV, terdapat beberapa pengeluar yang sudah mula memberikan amaran tentang pertumbuhan yang semakin perlahan, disebabkan oleh kurang permintaan, potongan harga yang terlalu tinggi, subsidi yang renadh, serta masalah rantaian bekalan yang masih lagi belum reda.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved