fbpx

BMW X5 xDrive50e M Sport buat kemunculan di Malaysia, harga anggaran RM530k

02. The New BMW X5 xDrive50e

BMW Malaysia hari ini mempertontonkan BMW X5 generasi keempat versi facelift, yang akan ditawarkan dalam varian xDrive50e M Sport sebagai model pemasangan tempatan (CKD).

Dari segi penampilan, Sports Activity Vehicle (SAV) kini tampil lebih segak dengan lampu hadapan yang lebih langsing sebanyak 35 mm berbanding sebelum ini, serta signatur lampu nyalaan siang LED baharu. Turut disertakan adalah kit badan M Sport dan rim aloi M berukuran 21 inci.

Di dalam, terdapat BMW Curved Display 14.9 inci yang dikuasakan oleh BMW Operating System 8.5, BMW Live Cockpit Professional, iDrive Controller, Light Bar dengan struktur permukaan berhablur dan sistem audio Harman Kardon.

Konsol tengah X5 pula menampilan susun atur baharu, butang fungsi sentuh tambahan serta rocker switch untuk penukaran gear. Ciri-ciri lain yang turut disertakan termasuk BMW Comfort Access, Driving Assistant Professional dan Parking Assistant Professional.

Seperti varian xDrive45e sebelum ini, X5 xDrive50e masih dikuasakan oleh enjin 3.0-liter enam silinder sebaris yang digandingkan motor elektrik namun trenkuasa hibrid plug-in itu kini menghasilkan 489 PS dan 700 Nm, iaitu 95 PS dan 100 Nm lebih tinggi.

Selain kuasa, jarak pandu elektrik turut meningkat kepada 110 km (kitaran WLTP) manakala pengecasan kini boleh menyokong kapasiti sehingga 7.4 kW, membolehkan kenderaan ini dicas dari 0 hingga 100 peratus dalam tempoh 4.5 jam.

X5 xDrive50e M Sport akan ditawarkan dalam empat warna luaran iaitu Black Sapphire, Manhattan, Mineral White dan Skyscraper Grey. Ruang dalamannya dihiasi dengan upholsteri kulit Merino yang boleh didapati dalam dua pilihan warna iaitu Black dan Tartufo.

Harga jualan rasmi masih belum diumumkan namun menurut BMW Malaysia, anggaran harga model ini adalah sekitar RM530,000.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved