fbpx

Volkswagen Touareg 2024 bakal tiba, dengan 3.0 V6, 335hp, dan sistem pandangan malam!

volkswagen touareg 2024 15

PASARAN SUV premium akan dimeriahkan lagi dengan kehadiran Volkswagen Touareg serba baharu untuk pasaran Malaysia.

Ini disahkan dari siaran Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) di laman sosial mereka, malah pendaftaran minat (ROI) juga telah dibuka. Berdasarkan laman ROI itu, Touareg 2024 akan ditawarkan dalam varian R-Line yang membawakan imej lebih sporti berbanding Elegance.

Volkswagen Touareg 2024 merupakan generasi ketiga yang dilancarkan di peringkat global pada pertengahan 2023.

SUV ini akan dikuasakan oleh enjin 3.0-liter V6 TSI dengan 335hp dan 450Nm tork, dipadankan dengan kotak gear automatik 8-kelajuan dan pacuan semua-roda 4Motion.

Kelengkapan standard termasuklah lampu depan LED matriks IQ.Light, suspensi udara dengan pelarasan automatik, sistem audio Dynaudio Consequence berkuasa 730 watt, dan sistem bantuan pemandu IQ.Drive dengan pandangan malam (night vision).

Rupa luaran didatangkan dengan gril baharu, lampu LED dengan DRL berbentuk-L, lampu bar di depan dan belakang.

Setakat ini, belum ada jangkaan harga, tetapi dari maklumat rakan kami di Pekan, SUV ini akan dipasang secara CKD. Jika benar, ia akan jadi generasi Touareg pertama dipasang di negara ini.

Ada yang menanti Volkswagen Touareg generasi baharu ini?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved