fbpx

Yamaha wujudkan Enyring, tawar perkhidmatan tukar bateri e-bike di Eropah, mula 1H 2025

81262_0001-thumb-871×490-251793

Yamaha dalam satu kenyataan mengumumkan penubuhan syarikat baharu Enyring yang menawarkan perkhidmatan penukaran bateri berasaskan langganan di Eropah.

Berdasarkan imej rasmi yang dibekalkan, perkhidmatan penukaran bateri Yamaha ini dilihat menggunakan unit bateri yang lebih kecil saiznya berbanding unit bateri Honda Mobile Power Pack e:.

Selain daripada menawarkan pelan langganan penukaran bateri skuter elektrik kepada pengguna, Enyring juga akan bekerjasama dengan peneraju di Eropah untuk mengitar semula bateri yang telah digunakan.

 

 

Dengan cara itu, Yamaha akan mencipta sebuah sistem gelung tertutup yang bergantung sepenuhnya kepada bahan kitar semula untuk menghasilkan produk terbaharu.

Enyring akan berpusat di Berlin, Jerman di mana operasi mereka hanya akan bermula pada separuh pertama tahun 2025.

Untuk permulaan, Enyring akan mendirikan infrastruktur penukaran bateri di dua bandar besar, iaitu Berlin dan Amsterdam.

Pemilihan dua lokasi tersebut dilihat amat bersesuaian di mana penggunaan basikal dan skuter elektrik telah pun menjadi popular di kalangan penduduk setempat.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved