fbpx

Decathlon hasilkan e-bike dengan kerangka aluminium, jarak gerak 160 km

electric-road-bike-e-edr-af-apex-12-speed2

Siapa yang tidak kenal dengan jenama Decathlon?

Bermacam jenis barangan sukan dan aktiviti riadah anda boleh dapatkan di kedai tersebut, dengan harga jualan yang lebih mampu milik.

 

Jangan tak tahu, Decathlon juga kini mula menawarkan produk berbentuk basikal berkuasa elektrik menerusi jenama Van Rysel.

Basikal yang digelar sebagai Van Rysel E-EDR AF Apex ini merupakan percubaan pertama Decathlon di dalam segmen basikal jalanan elektrik ultra-ringan di mana ia menggunakan kerangka aluminium dengan berat sekitar 14 kg sahaja.


Bukan itu sahaja, selain daripada aluminium basikal ini menggunakan komponen fork hadapan yang diperbuat daripada bahan karbon, bertujuan untuk memberikan pengendalian yang lebih lincah.

Ia menggunakan motor elektrik Mahle X35 berkuasa 250W (0.34 hp) dan daya kilas 250 Nm dengan tiga tetapan bantuan, diikuti dengan sistem gear Sram APEX 12 nisbah kelajuan, dibantu dengan sistem brek hidraulik Sram APEX.


Pek bateri 250Wh 36 voltan itu membenarkan jarak sejauh 160 km untuk sekali cas penuh.

Menurut Decathlon, e-bike baharu ini telah menjalani ujian menyeluruh dalam dunia sebenar untuk tempoh enam bulan.

Decathlon meletakkan tanda harga jualan Van Rysel E-EDR AF Apex ini bermula dari 2,800 euro (RM14,318).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved