fbpx

Jangan tertipu dengan rupa luaran Porsche 911 Everrati ini

1_Everrati_RSR_homage

Golongan ‘purist’ berkemungkinan besar tidak akan menggemari idea restomod kereta-kereta klasik menjadi sebuah kereta elektrik.

Namun, itu semua tidak menghalang syarikat Everrati untuk menjalankan projek mereka yang seterusnya, sebuah Porsche 911 yang kelima berkuasa elektrik.

Lebih menarik lagi, ia bukanlah sebuah 911 yang biasa-biasa, sebaliknya Everrati telah mengubah salah satu daripada 51 buah Porsche 911 (964) RSR 3.8 menjadi sebuah EV!

 

 

Kereta sports berwarna kuning ini didatangkan lengkap dengan badan gentian karbon yang lebar, rim HRE three-piece 18 inci, penggunaan bahan kulit Bridge of Weir, serta sangkar keselamatan untuk melindungi penumpang.

Enjin asal ICE RSR ini telah pun dibuang jauh-jauh, dan digantikan dengan motor elektrik dengan pecutan 0-96 km/j dalam masa 3.7 saat.

Pek bateri 63 kWh pula membolehkan 911 RSR ini bergerak sejauh 322 km selain menyokong pengecasan AC dan DC.

Jika anda salah seorang daripada pemilik 911 yang ‘rare’, mahukah anda korbankan kereta tersebut menjadi sebuah jentera yang lebih mesra alam?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved