fbpx

Tesla hasilkan Cybertruck untuk kanak-kanak, boleh dipandu sejauh 19 km!

Tesla-Cybertruck-For-Kids-1204-2

Setelah sekian lama, Tesla akhirnya melancarkan trak pikap bersegi Cybertruck, dengan harga jualan yang lebih mahal berbanding jangkaan asal, dan jarak gerak menurun kepada 515 km sahaja.

Usah risau jika harga sebenar Tesla Cybertruck ini jauh di luar kemampuan, kerana Tesla sebenarnya ada menawarkan model yang lebih mampu milik untuk dibawa pulang, sekitar $1,500 (RM6,995).

Cuma kekurangannya, ia hanya mampu memuatkan dua orang kanak-kanak sahaja.

Memperkenalkan Cybertruck for Kid, dengan kos sekitar $1,050 sahaja dan masih lagi membawakan elemen penggayaan rekaan sesiku L yang sama seperti Cybertruck sebenar, diikuti mod undur, dan penggunaan tayar getah.

Cybertruck for Kids ini direka untuk kanak-kanak berusia enam hingga 12 tahun, dengan berat sekitar 72 kg dan mampu menampung had berat maksimum 68 kg sahaja.

 

Ia digerakkan oleh motor elektrik berkuasa 500 watt (0.7 hp) yang memacu roda belakang, dengan kelajuan tertinggi 16 km/j yang boleh dihadkan kepada 8 km/j sahaja.

Pek bateri lithium-ion pula membenarkan jarak gerak sejauh 19 km untuk sekali cas penuh.

Buat masa ini, ia hanya dipasarkan untuk Amerika Syarikat terlebih dahulu.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved