fbpx

BMW iX3 Final Edition tampil dengan kit M Performance – RM300k

02. The BMW iX3 Final Edition

BMW Malaysia telah melancarkan BMW iX3 Final Edition yang tampil lebih atletik dengan kemasan tambahan M Performance yang melengkapkan pakej M Sport.

Dibangunkan berasaskan versi Impressive, iX3 Final Edition mendapat kemasan M Performance yang merangkumi cermin sisi gentian karbon, kemasan ambang pintu dengan sisipan karbon, spoiler belakang dan sistem suspensi M Adaptive.

Menurut BMW, suspensi M Adapative membolehkan pemandu memilih antara tetapan standard yang selesa atau beralih kepada mod Sport untuk pengendalian yang lebih sporty.

Kelengkapan lain yang disertakan termasuk rim aerodinamik M berukuran 20 inci dengan kemasan 890 M Bicolour, lampu laser BMW dan bumbung kaca panoramik.

Untuk bahagian dalaman, iX3 Final Edition tampil dengan ciri-ciri standard seperti penyaman udara automatik dengan kawalan tiga zon, tempat duduk sport elektrik, sistem audio Harman Kardon, head-up display dan kaca akustik.

Turut disertakan secara standard adalah sistem bantuan pemandu seperti Driving Assistant Professional dan Parking Assistant Plus.

iX3 Final Edition dipacu oleh motor elektrik tunggal pada gandar belakang yang menjana 260 hp (210 kW) dan 400 Nm. Ini membolehkannya memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 6.8 saat.

Sementara itu, pek bateri voltan tinggi dengan kapasiti kasar 80 kWj menawarkan jarak pandu sehingga 461 km dengan satu cas penuh berdasarkan kitaran WLTP. Menurut BMW, ia mempunyai tahap penggunaan tenaga serendah 18.5 kWj setiap 100 km.

iX3 Final Edition boleh didapati dalam warna luaran M Carbon Black Metallic, Cashmere Silver, Sophisto Grey, Mineral White, Phytonic Blue dan Piemont Red.

Upholsteri dalaman pula boleh didapati sama ada dalam Leather Vernasca Mocha dengan jahitan Décor atau Leather Vernasca Black dengan jahitan kontras biru.

Harga jualan bermula dari RM299,800. Pakej Servis & Pembaikan Inklusif BMW yang terdiri daripada waranti lanjutan selama lima tahun dan pakej servis ditawarkan pada harga RM19,800.

Lihatkan Ulasan (2)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved