fbpx

Ducati mahu jadikan Thailand hab eksport Asia Pasifik

kilang ducati thailand – prestige hong kong
Gambar oleh: Prestige Hong Kong

PENGELUAR motosikal Itali, Ducati Motor Holding mahu menjadikan Thailand salah satu hab eksport selepas membuka kilang pengeluaran di Rayong. Ianya merupakan kilang pemasangan pertama Ducati di Asia.

Imej oleh: Bangkok Post

Kilang dengan pelaburan 400 juta Baht (RM51.6 juta) itu mampu mengeluarkan 10,000 motosikal setahun untuk fasa pertama.

“Thailand ialah satu pasaran penting bagi motosikal besar atau premium, dan kami mahu menjadikan Thailand sebagai pangkalan eksport,” kata Claudio Domenicali, CEO Ducati Motor Holding.

“Kami menghasilkan semua model Ducati di kilang Rayong. Kami memastikan produk-produk menepati standard tinggi yang ditetapkan oleh firma di Itali,” katanya.

Gambar oleh: Prestige Hong Kong

Syarikat itu berhasrat mengeksport hasil pengeluarannya ke serantau Asia Pasifik. Pasaran utamanya di luar Asia buat masa ini termasuklah Itali, Jerman, UK, dan Amerika Syarikat.

Di Thailand, pasaran motosikal berkuasa tinggi dijangka meningkat, dipacu oleh gaya hidup para penunggang.

Federation of Thai Industries (FTI) menjangkakan jualan keseluruhan motosikal berkuasa tinggi sekitar 15,000 unit di Thailand tahun ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved