fbpx

Jaecoo J7 dipertonton di Malaysia – SUV segmen-C gaya premium, boleh cabar CR-V dan CX-5?

jaecoo j7 preview 2024 11

JAECOO Malaysia hari ini telah mempertontonkan SUV pertama taruhan mereka untuk Malaysia, iaitu Jaecoo J7. Untuk yang belum tahu, Jaecoo ialah jenama di bawah Chery, dan SUV ini merupakan model segmen-C yang diposisikan sebagai off-road premium.

Dari beberapa sudut dan aspek, Jaecoo J7 ini memang nampak lebih premium berbanding pesaing-pesaingnya seperti Mazda CX-5 dan Honda CR-V. Jaecoo J7 dijangka dilancarkan secara rasmi sekitar suku kedua 2024.

J7 dikuasakan oleh enjin 1.6-liter turbo petrol dengan output 197hp dan 290Nm tork, digandingkan dengan kotak gear dwi-klac 7-kelajuan. Terdapat dua pilihan varian iaitu model pacuan roda-depan dan pacuan semua-roda AWD.

Jaecoo J7 mempunyai jarak kelegaan tanah 200mm dengan kemampuan meranduk air sedalam 600mm. Ia juga mampu menunda sehingga 1,300kg dan rak bumbungnya boleh menampung sehingga 75kg.

Kelengkapan standard Jaecoo J7 termasuklah lampu LED berlapis, DRL LED, rim Aurora 19-inci, tempat duduk balutan kulit, lampu ambien 64 warna, tujuh mod pemanduan, dan pengecas tanpa-wayar 50W.

Ciri lain pula seperti paparan head-up display, kluster instrumen digital 10.25-inci, sistem infotainmen 14.8-inci, tempat duduk dengan rongga pendingin hawa, sistem pendingin hawa dwi-zon, dan bumbung panoramik.

Ciri keselamatan juga cukup padat, seperti Front Collision Warning, Lane Departure Warning, Emergency Lane Keeping, Curve Speed Assistance, Rear Cross Traffic Alert, Blind Spot Detection, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, dan Parking Assistance.

Harga belum diumumkan, tetapi menurut Jaecoo, harga SUV ini akan berada sekitar Chery Tiggo 8 Pro yang berharga RM159,800. Mampukah ia menyaingi pemain-pemain sedia ada dalam pasaran di Malaysia?

Oh ya, Jaecoo J7 juga akan terus dipasang secara tempatan (CKD) dari awal. Menarik?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved