fbpx

Dua unit Jaecoo J7 tiba di Malaysia! Pelancaran tidak lama lagi?

jaecoo j7 official 01 wm

INI satu berita hangat, tuan-tuan dan puan-puan, kerana jenama Jaecoo telah tiba di Malaysia. Malah, dua unit Jaecoo J7 AWD kini berada di negara ini untuk ujian jalan raya dan piawaian.

Untuk yang belum tahu, Jaecoo ialah salah satu jenama di bawah payung Chery, seperti Omoda. Kami pun telah membuat sedikit laporan dan pengenalan mengenai Jaecoo semasa di China beberapa bulan lepas.

Jaecoo Malaysia kini giat menjalankan pratonton eksklusif kepada wakil pengedar sah dan pelabur berpotensi menjelang pembukaan bilik pameran. Ia bakal diperkenalkan ke pasaran Malaysia tahun depan.

Selain itu, laman rasmi Facebook Jaecoo Malaysia juga telah ditubuhkan, jadi anda boleh lawatinya untuk sebarang maklumat dan kemas kini dari jenama itu. Mungkin group dan forum Jaecoo juga akan tumbuh bagai cendawan tak lama lagi.

Laman web rasmi pula dijangka siap pada Januari 2024. Sementara itu, anda boleh mendapatkan maklumat lanjut di laman web global Jaecoo.

Jaecoo J7 ialah model segmen-C lima tempat duduk, dengan panjang 4,500mm. Ia akan berada dalam segmen yang sama dengan model seperti Mazda CX-5 dan Honda CR-V.

Tidak seperti unit yang kami lihat di Wuhu, China yang merupakan model pacuan roda-depan, unit yang tiba di Malaysia kedua-duanya adalah model AWD.

Belum ada perincian enjin, tetapi menurut laman web rasmi Jaecoo, model J7 AWD dikuasakan enjin 1.6-liter turbo dengan 194hp dan 290Nm tork, dan kuasa disalurkan ke semua roda melalui kotak gear dwi-klac 7-kelajuan.

Prestasi 0-100km/j adalah dalam 8 saat, manakala kecekapan penggunaan bahan api adalah sekitar 7.48L/100km.

Ciri lain pada Jaecoo J7 termasuklah lampu LED, skrin infotainmen menegak 14.8-inci, bumbung panoramik, sistem audio Sony, 10 beg udara, dan fungsi ADAS Level 2.5+.

Apa pendapat anda mengenai Jaecoo J7 dan jenama ini secara amnya? Teruja untuk ia dilancarkan?

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved