fbpx

Nissan Almera Kuro Edition dengan rupa lebih garang, dari RM83,888

nissan almera kuro edition 2024 02

UNTUK 2024, Edaran Tan Chong Motor (ETCM) memperkenalkan Nissan Almera Kuro Edition yang membawakan kelengkapan lebih garang dan sporti, standard untuk semua varian. Ia juga hadir dengan warna baharu Glacier Grey.

Pakej asas bagi Almera Kuro Edition akan dilengkapi dengan gril depan hitam baharu dan rim hitam (15- dan 16-inci bergantung kepada varian). Kemudian, anda boleh pilih untuk menambah Kuro Package atau Kuro GT Package.

Kuro Package berharga RM8,000, merangkumi kit badan Tomei (bampar depan dan belakang, skirt sisi, spoiler belakang) berwarna hitam, pelindung pembuka pintu, plat pemijak kaki, visor pintu, pedal sports, dan filem tinting ICE Cool.

Kuro GT Package pula berharga tambahan RM3,200, dan didatangkan dengan spoiler GT Tomei serta rim aloi Impul 16-inci. Pakej ini terhad kepada 300 kenderaan sahaja.

“Dengan adanya penambahbaikan Kuro Edition, Nissan Almera kini menjadi lebih menarik berbanding sebelumnya dan kami yakin ia akan menjadi sedan yang paling lengkap dalam segmen-B,” kata Christopher Tan, Pengarah Jualan dan Pemasaran Edaran Tan Chong Motor Sdn. Bhd.

Spesifikasi lain adalah serupa pada Almera sebelum ini. Ia dipacu enjin 1.0-liter turbo berkuasa 100hp dan 152Nm, dipadankan dengan kotak gear CVT Xtronic.

Ciri keselamatan terdiri dari Intelligent Forward Collision Warning (IFCW), Intelligent Forward Emergency Braking (IFEB) sebagai standard. Varian tertinggi VLT pula dilengkapi dengan Spot Warning (BSW), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) dan Intelligent Around View Monitor (IAVM) dengan Moving Object Detection.

Nissan Almera Kuro Edition 2024 baharu ditawarkan pada harga bermula RM83,888, dan ETCM menawarkan harga promosi Kuro Package hanya RM1,000 (harga asal RM8,000), dan Kuro GT Package pada RM500 sahaja.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved