fbpx

BMW i4 eDrive35 dilancarkan di Malaysia pada harga bermula dari RM258,210

02. The New BMW i4 eDrive35

BMW Malaysia telah mengumumkan ketibaan dua varian baharu BMW i4 iaitu eDrive35 dan eDrive35 M Sport yang dijual pada harga bermula dari RM258,210 hingga RM284,210.

Untuk makluman anda, harga-harga di atas merupakan harga on-the-road tanpa insurans dengan waranti standard selama dua tahun. Jika pelanggan memilih waranti dan pakej servis lanjutan, mereka perlu membayar RM273,800 untuk eDrive35 dan RM299,800 untuk versi M Sport.

Seperti varian eDrive40, i4 eDrive35 mempunyai motor elektrik tunggal yang diletakkan pada gandar belakang. Dalam versi ini, motor elektrik tersebut menjana 286 PS dan 400 Nm, membolehkan ia memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam hanya enam saat.

Untuk jarak pemanduan, bateri litium-ion berkapasiti 70.2 kWj membolehkan sedan elektrik ini dipandu sejauh 483 km dengan satu cas penuh, berdasarkan kitaran WLTP. Ia boleh dicas menerusi pengecasan AC sehingga 11 kW dan pengecasan pantas DC pada kadar sehingga 180 kW.

Pemilik akan mempunyai akses kepada lebih 1,000 kemudahan pengecasan di seluruh negara yang disediakan oleh penyedia pengecasan EV tempatan utama yang bekerjasama dengan BMW Group Malaysia.

Dari segi kelengkapan, i4 eDrive35 didatangkan dengan lampu LED serta gril kidney yang dihiasi dengan bilah-bilah yang disusun secara mendatar. Versi asas menggunakan rim 18 inci 853 Bicolour manakala versi M Sport pula mendapat rim aerodinamik M berukuran 18 inci dengan kemasan 858 M Bicolour.

Di dalam, terdapat paparan melengkung BMW Curved Display yang merangkumi kluster instrumen berukuran 12.3 inci dan skrin sentuh sistem infohibur 14.9 inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto.

Ciri-ciri lain yang turut disertakan termasuk sistem pendingin hawa automatik tiga zon, sistem Comfort Access, pelarasan elektrik dengan fungsi memori untuk kerusi pemandu, pencahayaan ambien, tailgate elektrik dan pengecas wayarles.

eDrive35 M Sport mendapat beberapa kelengkapan tambahan seperti kemasan aluminium Rhombicle, stereng M dengan balutan kulit dan pelapik bumbung M.

Sistem bantuan pemandu sama bagi kedua-dua varian iaitu Active Cruise Control dengan fungsi Stop & Go, Lane Departure Warning, Lane Change Warning, Front Collision Warning dengan Brake Intervention, Rear Cross Traffic Warning, Rear Collision Prevention, Speed Limit Info, Parking Assistant dan pelbagai lagi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved