fbpx

Mitsubishi klasik bawah RM10k: Dari Mirage, Lancer, Delica, semua boleh dapat!

mitsubishi rm10k

TENYEH Enterprise sering menerima panggilan dan pertanyaan berkenaan kereta-kereta menarik dalam bajet tertentu. Bukan senang nak mencari kereta yang mantap tetapi dengan kekangan bajet.

Walaubagaimanapun, Abang Syamsul kita tetap kental memenuhi permintaan anda. Kali ini, Mitsubishi klasik bawah RM10,000. Mari kita lihatkan.

1. Mitsubish Colt Mirage (RM6,800)

Yang pertama ialah Mitsubishi Colt Mirage, model ini awal sedikit sahaja dari Proton Saga generasi pertama. Cat pada kereta ini macam baharu, dan siap ada geran, boleh perbaharui cukai jalan, dan tukar nama.

Sebuah hatchback yang memang syok kalau ‘bikin’ semula.

2. Mitsubish Galant Wagon (RM6,000)

Yang kedua, buat anda peminat wagon, ada sebuah Galant. Menurut iklan, kereta ini tiada masalah untuk dipandu jarak jauh.

Harga badan RM6,000, maksudnya harga cuma untuk kereta. Bayaran lain seperti proses tukar nama dan Puspakom, perlu anda tambah sendiri. Kereta ini lokasinya di Kluang.

Sebuah wagon yang cantik dengan potongan badan klasik.

3. Mitsubishi Space Wagon (RM8,800)

Seterusnya Mitsubishi Space Wagon. Ia tidak terlalu besar, sazinya kecil molek, tetapi masih sebuah kenderaan dengan tujuh tempat duduk.

Harga RM8,800 termasuk dengan Puspakom, pindah semua dokumen serta perbaharui insurans dan cukai jalan.

Menurut iklan, kereta ini mempunyai pemilik cermat, bebas kemalangan, dan cat juga masih original. Cantik sungguh, kereta yang tidak ‘dibikin’ ini lebih meyakinkan.

4. Mitsubishi Lancer kotak (RM4,500)

Ingin yang lebih sporti? Kami ada Mitsubishi Lancer ‘kotak’, tahun 1981. Kereta ni nampak agak sudah ditinggal, cukai jalan pun sudah empat tahun tidak dihidupkan.

Kereta ini amat sesuai untuk dijadikan jentera drift, tapi kalau nak ‘bikin’ pandu santai-santai pun ok, boleh sertai komuniti klasik.

Yang penting geran ada!

5. Mitsubishi Delica (RM9,800)

Setelah kereta, wagon, dan MPV, kita kongsi pula van. Ya, boleh dapat sebuah van yang agak istimewa iaitu Mitsubishi Delica.

Model ini merupakan dengan enjin 1.6 dan kotak gear manual. Delica terkenal sebagai sebuah van yang lasak dan tahan lama.

Iklan ini menerangkan van ini tiada masalah untuk perjalanan jauh, malah enjin senyap katanya. Kami tak pasti apa yang dibuat hingga enjin senyap, tetapi begitulah nampaknya. Sesiapa mahu jalani “van life”?

6. Mitsubishi Willys (RM7,000)

Akhir sekali, kami berikan model paling rare, persembahkan Mitsubishi Willys! Haa ini memang hanya untuk mereka yang kental sahaja.

Kebiasaannya pengeluar pada zaman ini, bila mahu mula menceburi bidang off-road, sama ada mereka akan ke arah Defender, atau Jeep. Hanya dua pilihan pada masa itu.

Mitsubishi Willys ini menampilkan rekaan ala Jeep untuk perang, grilnya juga standard dengan tujuh bar menegak. Memang ikonik.

Hanya satu gambar ini yang ada, geran dan dokumen semua tidak diketahui. Anda cubalah hubungi pemiliknya.

Kalau ‘bikin’ betul-betul, terus boleh masuk Art of Speed! Memang ngam.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved