fbpx

BYD Atto 3 edisi terhad ulang tahun – 500 unit sahaja, RM173,800

BYD Atto 3 edisi terhad ulang tahun 01

SETAHUN lalu, BYD menandakan kemasukannya ke pasaran kenderaan elektrik tempatan menerusi pelancaran BYD Atto 3.

Bagi meraikan ulang tahun itu, Sime Darby Motors selaku pengedar rasmi BYD baru-baru ini menganjurkan satu majlis istimewa sebagai tanda penghargaan kepada para pemilik BYD atas sokongan mereka.

Apa yang lebih menarik, acara tersebut turut menyaksikan kemunculan Atto 3 edisi terhad ulang tahun yang tampil lebih bergaya dengan kit badan eksklusif.

Ia menggunakan varian Extended Range sebagai asas dan pengeluarannya terhad kepada 500 unit sahaja. Hanya dua warna luaran ditawarkan untuk model ini iaitu Boulder Grey dan Ski White.

Tidak kira warna apa yang dipilih, model edisi terhad ini didatangkan dengan lip bampar depan, spoiler depan, panel bampar depan, spoiler belakang dan diffuser belakang.

Bukan itu sahaja, bingkai tingkap, perumah cermin sisi dan panel tiang C pula dicat warna hitam untuk memberikan EV ini penampilan yang lebih garang.

Tiada sebarang penambahbaikan pada trenkuasa, bermakna seperti Atto 3 Extended Range versi standard, model ini mempunyai motor elektrik pada gandar depan yang menjana 204 PS dan 310 Nm. Ini membolehkannya memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 7.3 saat.

Varian ini dilengkapi dengan bateri berkapasiti 60.48 kWj yang menawarkan jarak pandu sejauh 480 km dengan satu cas penuh. Pengecasan 0-80 peratus mengambil masa kira-kira 45 minit dengan pengecasan pantas DC 80 kW.

Harga jualan BYD Atto 3 edisi terhad ulang tahun bermula dari RM173,800. Untuk perbandingan, Atto 3 Extended Range berharga RM167,800 ketika dilancarkan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved