fbpx

Auto Bavaria, DC Handal jalin kerjasama perluas rangkaian pengecasan EV

Auto Bavaria DC Handal pengecas 02

Auto Bavaria, rangkaian pengedar terbesar BMW Group Malaysia, telah mengumumkan kerjasama strategik dengan Handal Green Mobility Sdn Bhd (DC Handal) untuk memperluas kemudahan pengecasan pantas serta menggalakkan penggunaan penyelesaian pengangkutan lestari untuk masa depan.

Menerusi kerjasama ini, Auto Bavaria akan bekerjasama rapat dengan DC Handal bagi menyediakan kemudahan pengecasan pantas kepada 10 tapak pengecasan di kawasan-kawasan utama di sekitar Lembah Klang dan Pulau Pinang, dengan rancangan untuk menambah lagi lokasi pada masa depan.

Pelanggan boleh membayar untuk khidmat pengecasan dengan mudah menggunakan kad kredit dan juga kad debit serta kemudahan bayaran elektronik di terminal pembayaran OCBC dan juga menerusi platform aplikasi dengan JomCharge dan ChargEV.

Menurut laporan paultan.org, stesen pengecasan yang terletak di Bamboo Hills mempunyai empat pengecas DC Kempower berkapasiti 200 kW dengan kadar bayaran RM1.50 setiap kWj. Lebih menarik lagi, ia terbuka kepada semua jenama kenderaan elektrik.

Sashi Ambihaipahan, Ketua Komunikasi Korporat dan Kelestarian bagi BMW Group Malaysia berkata, “Kami sukacita untuk menjalin pakatan dengan DC Handal menerusi rakan pengedar utama kami Auto Bavaria untuk terus membangunkan infrastruktur pengecasan kenderaan elektrik di negara ini.

“Sebagai pembekal utama kenderaan elektrik premium di Malaysia setakat ini, kerjasama ini menunjukkan kesungguhan kami untuk mengubah sama sekali persekitaran EV di Malaysia, dan juga menetapkan piawaian baharu bagi meningkatkan capaian dan tahap kemudahan bagi para pemilik EV,” katanya.

Lim Chern Chuen, Pengarah DC Handal, semasa mengulas mengenai pakatan ini berkata, “Memandangkan dunia automotif kini beralih kepada tenaga elektrik, kerjasama dengan Auto Bavaria mencerminkan komitmen kami bukan sahaja untuk membolehkan pelanggan memanfaatkan teknologi EVSE terbaik, tetapi juga memberikan pengalaman pengecasan yang lancar dan mudah menerusi rangkaian kami.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved