fbpx

MINI Cooper SE nampak lebih garang dengan pakej John Cooper Works

MINI Cooper SE John Cooper Works 01

PEMBELI MINI Cooper SE generasi baharu yang ingin meningkatkan penampilan kereta mereka boleh mendapatkan pakej John Cooper Works (JCW), kata syarikat itu.

Walau bagaimanapun, pakej tersebut terhad kepada aspek penampilan sahaja, bermakna EV kecil molek itu kekal dengan motor elektrik yang menjana 208 PS dan 330 Nm seperti versi standard. Ia boleh melakukan pecutan 0-100 km/j dalam 6.7 saat.

Namun dengan adanya pakej JCW, sekurang-kurangnya ia nampak lebih garang di atas jalan raya. Perubahan bermula pada bahagian hadapan, di mana keliling gril dan logo kini dihiasi dengan trim hitam berkilat.

Model ini juga mempunyai signatur lampu individu yang berbeza dengan versi standard yang menampilkan dua jalur mendatar sebagai lampu nyalaan siang.

Selain itu, pakej ini merangkumi rim Lap Spoke dua tona berukuran 18 inci, angkup brek JCW berwarna merah, diffuser hadapan dan belakang, jalur bonet serta kemasan Chilli Red pada bumbung dan cermin sisi.

Ruang dalaman turut diberikan suasana lebih sporty menerusi tema hitam dan merah, kerusi JCW yang dibalut kulit sintetik dan sulaman pada bahagian bahu, serta corak 2d pada panel pintu dan papan pemuka.

Paparan OLED berbentuk bulat dengan ukuran 240 mm itu kini mempunyai mod Go-Kart yang akan menukarkan warna paparan dan pencahayaan ambien kepada warna merah. Menurut MINI, tindak balas pendikit turut dioptimumkan untuk pengalaman pemanduan yang lebih mengujakan.

Di samping prestasi yang tidak berubah, jarak pandu model ini juga kekal iaitu 402 km (kitaran WLTP). Tenaga dibekalkan oleh pek bateri 54.2 kWj yang boleh dicas dari 10 hingga 80 peratus dalam masa kurang 30 minit menerusi pengecasan pantas DC 95 kW.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved