fbpx

GWM Ora 07 dipertonton di Malaysia – Sehingga 408PS, 680Nm, 640km jarak pemanduan

gwm ora 07 23

SELEPAS membuka tempahannya beberapa hari lepas, Great Wall Motor Malaysia (GWM Malaysia) hari ini mempertontonkan Ora 07 untuk para pengamal media.

Sedan coupe elektrik (EV) empat-pintu ini ditawarkan dalam dua varian untuk Malaysia – Long Range dan Performance.

Kedua-dua model dilengkapi dengan pek bateri 83.499kWh. Long Range didatangkan dengan motor elektrik tunggal di depan berkuasa 204PS/340Nm, dan jarak pemanduan sehingga 640km.

Sementara itu Ora 07 Performance pula dibekalkan dengan dua motor elektrik, memberikan output keseluruhan sebanyak 408PS dan 680Nm tork. Jarak pemanduan sedikit rendah, pada 550km. Tetapi pecutan 0-100km/j boleh dilakukan dalam 4.3 saat dengan varian ini.

GWM Ora 07 mempunyai kapasiti pengecasan 11kW untuk AC manakala pengecasan pantas DC adalah pada 88kW.

GWM Malaysia tidak mendedahkan sebarang perincian mengenai tempoh pengecasan, tetapi wakilnya memberitahu kami bahawa pengecasan 10 hingga 80 peratus boleh dilakukan dalam tempoh kurang sejam.

Baik selain angka-angka, apa yang ada pada rupa penampilan GWM Ora 07 ini? Kelengkapan standard termasuklah lampu LED pintar, tingkap tanpa-bingkai, bumbung kaca panoramik, dan spoiler belakang adaptif.

Kabinnya direka dengan konsol tengah berbentuk-T, tempat duduk depan dengan fungsi urutan, dan dua skrin besar untuk instrumen dan infotainmen, masing-masing bersaiz 10.25-inci dan 12.3-inci.

Ciri keselamatan yang boleh didapati pada Ora 07 antaranya adalah Lane Departure System, Lane Keeping Assist, Blind Spot Detection, dan ciri seperti kamera 360-darjah, Intelligent Evasion, Traffic Sign Recognition, Cruise Speed Limit, dan banyak lagi.

GWM Ora 07 hadir dengan tiga pilihan warna iaitu Crystal Purple, Amethyst Gray, dan Jade White. Mereka yang menempah awal bakal mendapat jaminan 5-tahun.

Apa pendapat anda mengenai sedan-coupe EV terbaharu dalam pasaran Malaysia ini? Boleh lawan Tesla Model 3 dan BYD Seal?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved