fbpx

Chery Omoda E5 mula mendarat di Malaysia, pra-tonton tidak lama lagi

chery omoda 5 thumb

CHERY Malaysia mengumumkan kumpulan pertama Omoda E5 telah mula tiba di Pelabuhan Klang dan sesi pra-tonton media akan diadakan tidak lama lagi, sebelum pelancaran rasmi.

Bagi yang belum tahu, Omoda E5 ialah versi elektrik (EV) bagi Omoda 5 yang diperkenalkan sebelum ini. Kami juga telah memandu uji SUV pesaing Toyota Corolla Cross, Proton X50, dan Honda HR-V ini, anda boleh tonton video penuh di sini.

Dalam laporan sebelum ini, kami melaporkan Omoda E5 akan dilancarkan di Malaysia pada April 2024 nanti.

Omoda E5 dibekalkan dengan bateri 61kWh yang mampu menghasilkan 221hp (165kW). Ia mampu memecut ke 100 dalam 7.8 saat dan Chery mendakwa SUV ini mempunyai kecekapan 15kWh per 100km.

Jarak pemanduan maksima ialah sehingga 450km, dan jika dicas menggunakan DC, 80 peratus boleh dicapai dalam masa 35 minit.

Dari segi rupa, Omoda 5 EV tidak mendapat gril seperti versi petrol, sebaliknya ruang depannya bertutup. Ia juga didatangkan dengan rim aero untuk lebih kecekapan dari segi aerodinamik.

Chery Malaysia mengumumkan model ini akan ditawarkan dengan tujuh pilihan warna badan dengan tiga warna dalaman.

Omoda E5 di Malaysia akan dilengkapi dengan sistem ADAS yang merangkumi 16 fungsi, antaranya Blind Spot Monitoring, Autonomous Emergency Braking, dan Rear Cross Traffic Alert.

Chery Omoda 5 sebelum ini dilancarkan pada harga bermula RM108,000 hingga RM118,000. Pada firasat anda, berapa agaknya harga bagi model EV ini? Boleh lebih murah dari Hyundai Kona Electric?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved