fbpx

Toyota Gazoo Racing pusingan akhir untuk Season 6 saji pelbagai aktiviti menarik

toyota vios challenge 2023 01

ANDA mahu mencari aktiviti unik bertemakan motorsport tapi mesra keluarga hujung minggu ini? Mungkin anda boleh datang ke Toyota Gazoo Racing (TGR) Festival di Litar Antarabangsa Sepang. Hujung minggu ini merupakan pusingan akhir untuk musim keenam bagi siri perlumbaan Vios Challenge.

Festival ini percuma dan dibuka untuk semua orang, dengan dua hari perlumbaan pada Sabtu dan Ahad kemudian pelbagai aktiviti menarik di kawasan luar litar.

Antaranya adalah persembahan konsert, sesi ‘meet and greet’ dengan selebriti TGR, dan akan berlangsung juga Tempatan Fest yang menghimpunkan gerai-gerai makanan, aksesori vintej, street wear, dan seni.

“Finale musim ini diadakan khas sebagai penghargaan kepada anda semua dan meraikan para peminat yang menjadi tunjang kepada kejaraan festival TGR,” kata Presiden UMW Toyota Motor, Datuk Ravindran K.

“Selama enam musim perlumbaan, lebih 18 juta penonton (di lokasi) dan online telah menonton siri perlumbaan ini, menjadikannya salah satu siri perlumbaan ‘one make’ yang utama di Malaysia.”

Untuk perlumbaan hujung minggu ini, para peminat bakal menyaksikan penampilan sulung jentera lumba berasaskan Toyota Vios generasi baharu dengan platform TNGA yang dilancarkan awal tahun ini.

Kereta-kereta itu akan dipandu oleh sembilan pelumba selebriti dalam Promotional Class sebelum digunakan untuk semua kategori pada Season 7 tahun depan.

Vios baharu dikuasakan oleh enjin 1.5-liter dengan kotak gear manual 5-kelajuan, tetapi menampilkan platform lebih tegar dan stabil, selain aerodinamik yang diperbaharui. Ini menjadikannya lebih mantap di selekoh, lebih responsif kepada input pemandu dan mampu mencatat catatan masa lebih pantas.

Para pelumba memburu mata kejuaraan

Sementara itu, di litar akan memperlihatkan 45 pelumba dalam pelbagai kategori (Super Sporting Class, Sporting Class, Rookie Class, dan Promotional Class), menggunakan peluang terakhir mengejar kejuaraan Season 6.

Untuk hadir ke festival ini di Litar Sepang nanti, anda perlu mendaftar di www.toyota.com.my/tgrmalaysia untuk mendapatkan pas kemasukan.

Buat anda yang tidak dapat hadir, masih dapat menonton secara langsung di www.toyota.com.my/tgrmalaysia dan semua media sosial Toyota Gazoo Racing di Facebook, Instagram dan Youtube.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved