fbpx

smart #1 akan dipertonton di acara Carlist Drive Auto Fair pada 1-3 September 2023

smart #1 25

SUSULAN pelancaran smart #1 di EVx 2023 baru-baru ini, smart Malaysia menganjurkan pratonton eksklusif pada 26 hingga 28 September 2023.

Acara ini telah menarik perhatian peminat smart dengan lebih daripada 1,000 pengunjung yang hadir dan menawarkan peluang memandu uji kereta serta interaksi secara peribadi.

Menurut smart, sambutan yang telah diterima amat menggalakkan dengan ramai pengunjung memuji EV kompak itu atas ciri-ciri premium dan reka bentuknya.

Dalam perkembangan terbaharu bagi smart Malaysia, mereka mengumumkan bahawa persiapan sedang dijalankan untuk pembukaan pengedar pertama pada masa akan datang.

Kemuncak acara pratonton kali ini turut disertai oleh ahli ahli kelab pemilik smart, yang memeriahkan acara dengan semangat dan sokongan mereka.

Pameran smart #1 di Carlist DRIVE Auto Fair 2023

smart Malaysia mengumumkan smart #1 akan dipamerkan di Carlist DRIVE Auto Fair 2023 dengan kerjasama Edaran Otomobil Nasional Berhad (EON).

Jika anda ingin melihat dengan lebih dekat EV kompak terbaharu ini, bolehlah berkunjung ke Hall 2, Setia City Convention Centre dari hari ini, 1 September hingga Ahad, 3 September 2023.

Program ini dibuka kepada orang ramai dari 10 pagi hingga 8 malam.

Dari segi rekaan, smart #1 mendapat sentuhan pereka Mercedes-Benz memandangkan jenama smart kini dimiliki 50-50 oleh jenama Jerman itu dan Geely. Maka sebab itu anda dapat melihat lekuk-lekuk dan elemen rekaan seperti Mercedes GLA atau EQA.

smart #1 dilengkapi dengan lampu LED matriks, gril depan bercahaya, dan lampu LED belakang jenis bar melintang. Kesemua lampu luaran ini akan menyala dengan kesan grafik khas semasa anda membuka/mengunci kereta atau memainkan muzik.

Ruang dalaman smart #1 mendapat ciri premium dan terkini tetapi agak unik dengan cara mereka sendiri.

Antaranya ‘persembahan’ lampu semasa anda mahu membuka pintu (tanpa bingkai), kokpit dengan paparan infotainmen 12.8-inci di tengah, dan paparan instrumen 9.2-inci untuk pemandu.

Ciri lain merangkumi Apple Carplay dan Android Auto, pembesar suara 640W, dan bumbung panoramik halo yang menurut Pro-Net, terbesar dalam segmennya.

Smart #1 juga didatangkan dengan sistem audio Beats dengan 13 pembesar suara, pertama dalam industri automotif. Jangan main-main.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved