fbpx

Mustang dan AMG bukan kategori supercar – Aliff Awang

mustang supercar aliff awang

MUSTANG dan AMG bukan dalam kategori supercar, begitulah yang diperkatakan oleh Aliff Awang, yang kami pun tidak pasti siapa. Cuma kenyataannya dalam satu video telah membuatkan video itu dikongsi di platform-platform media sosial.

Menurut hasil kaji selidik ringkas kami, Aliff merupakan suami kepada pelakon Fatin Afeefa, dan juga merupakan seorang usahawan.

Berbalik kepada kenyataannya, beliau berkata: “Hari ini kita gather dalam 100 buah supercar. Mustang dikecualikan.

“Bila kita sebut supercar ni, Mustang bukan dalam kategori supercar. Mustang, kereta-kereta AMG, Honda pekak, itu semua bukan supercar.

“Supercar ni paling bang*ng pun GT-R. Itu entry level.”

Katanya, ada beberapa buah Mustang cuba masuk, tetapi telah dihalang oleh mereka. Kami tidak pasti atau video ini hanya gurauan/parodi, atau beliau memang serius.

Kami setuju Ford Mustang bukanlah supercar walaupun kereta sports itu sering berada dalam komuniti pemilik-pemilik supercar di Malaysia.

Tetapi kami tertarik berkenaan AMG. Untuk mengatakan semua AMG bukan supercar adalah satu kenyataan pukul rata. Ya, AMG A45 atau A35 mungkin bukan supercar, tetapi bagaimana dengan Mercedes-AMG GT atau AMG GT63 S sedan?

Kedua-dua ini dikuasakan oleh enjin 4.0-liter V8 twin turbo (AMG GT) dan biturbo (AMG GT63 S) dengan output melebihi 510hp dan 650Nm tork. Harga juga bermula pada RM1,125,888, bukan supercar ya?

Anda boleh tonton video itu di bawah untuk membantu beliau menaikkan jumlah tontonan. Video itu difahamkan dalam satu acara dimana beliau telah ‘membeli’ empat panggung wayang di Pavilion Kuala Lumpur untuk tayangan filem Fast X.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aliff Awang (@diariseorangtrader)

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved