fbpx

Toyota Vios akan terus dijual, tiada isu dari segi keselamatan

Toyota Vios pandu uji 07

UMW Toyota Motor dalam satu kenyataan mengesahkan bahawa penjualan Toyota Vios serba baharu akan diteruskan kerana tiada isu dari segi standard keselamatan dan kualiti kenderaan berkenaan.

Presiden UMW Toyota Motor, Datuk Ravindran K berkata, “Bagi pelanggan yang telah menempah Toyota Vios serba baharu atau berminat untuk membelinya, kami ingin memberi jaminan bahawa model berkenaan mematuhi semua peraturan keselamatan dan tiada kompromi terhadap kualitinya.”

Ini berikutan kenyataan yang dikeluarkan oleh Daihatsu Co Ltd. pada 28 April 2023 yang mengetengahkan “ketidakaturan prosedur” dalam ujian yang melibatkan empat model iaitu Toyota Vios, Perodua Axia, Toyota Agya dan satu lagi model yang belum dilancarkan.

Ujian seterusnya telah mengesahkan bahawa Vios memenuhi pensijilan UN-R95 dan tidak ada keperluan untuk sedan itu dipanggil semula.

“Kami memohon maaf atas sebarang kesulitan yang dialami pelanggan dan kami ingin memberi jaminan kepada semua keselamatan dan kualiti kenderaan kami. Komitmen kami terhadap keselamatan pelanggan kami sentiasa dan kekal yang paling utama,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved