fbpx

Pengecaj pantas DC 180kW di R&R Gambang kini beroperasi semula

gentari mercedes ev gambang thumb

BERITA baik untuk pemandu kenderaan elektrik sepenuhnya (EV) yang menghala ke Kuantan atau Pantai Timur. Pengecaj pantas DC Fast Charger 180kW di Petronas hentian Gambang arah Timur kini kembali beroperasi.

Stesen pengecaj itu sebelum ini tidak boleh digunakan kerana menjalani kerja-kerja pembinaan sehingga 19 April. Jadi, ia kini beroperasi semula lebih awal dari tarikh jangkaan. Semasa dalam tempoh pembinaan, pengecaj mudah-alih DC Kempower 22kW digunakan buat sementara.

Pengecaj DC itu adalah di bawah rangkaian Gentari dan mempunyai dua nozel berkapasiti 90kW setiap satu dengan kos penggunaan RM2.20 seminit. Pengecaj-pengecaj ini boleh diaktifkan dengan aplikasi Setel atau JomCharge (kedua-duanya boleh didapati di Google Play Store dan Apple App Store).

Sementara itu, untuk mereka yang memandu pulang ke Kuala Lumpur, Petronas hentian Gambang arah Barat juga mempunyai pengecaj DC 50kW. Pengecaj ini mempunyai kadar RM1.20 seminit dan hadir dengan nozel jenis AC (Type 2) dan DC (CCS dan CHAdeMO).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved