fbpx

UMW Toyota Motor catat prestasi positif bagi suku pertama 2023

Toyota Vios Langkawi

UMW Toyota Motor menutup tirai suku pertama tahun 2023 dengan catatan jualan sebanyak 9,026 unit bagi jenama Toyota dan 110 unit bagi Lexus pada bulan Mac, menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 9,136 unit.

Angka tersebut menunjukkan penurunan sebanyak 131 unit berbanding 9,297 unit yang dicatatkan pada bulan Februari.

Walau bagaimanapun, jumlah jualan keseluruhan (YTD) untuk tiga bulan pertama tahun ini mencecah 25,219 unit, 12 peratus lebih tinggi berbanding 22,447 unit yang direkodkan dalam tempoh yang sama pada tahun lalu.

Bagi anda yang terlepas, bulan Mac menyaksikan pelancaran Toyota Vios serba baharu, model sedan segmen B yang terus kekal menjadi antara model terlaris dalam pasaran kenderaan nasional sejak ia mula diperkenalkan pada 2003.

Model generasi keempat ini menggunakan platform DNGA (Daihatsu New Global Architecture) yang membawakan prestasi lebih hebat dan teknologi terkini, menjadikan ia pilihan tepat untuk pelanggan.

Datuk Ravindran K., Presiden UMW Toyota Motor berkata, “Toyota Vios serba baharu mewakili komitmen kami untuk memberikan pelanggan kami kenderaan dan pengalaman pemilikan yang terbaik.”

Bersempena dengan bulan Ramadan, UMW Toyota Motor menawarkan promosi bernilai sehingga RM8,000 untuk model-model terpilih, pembiayaan pinjaman 100 peratus Toyota Service Savers dengan ansuran bulanan serendah RM22.

Para pemilik Toyota juga boleh mengharapkan perjalanan pemilikan kereta yang lebih lancar dengan perkhidmatan selepas jualan Extra Mile yang menjanjikan pengalaman luar biasa.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved