fbpx

Aplikasi Setel kini sokong pembayaran menggunakan DuitNow QR

Setel DuitNow BM

DALAM usahanya untuk menawarkan pengalaman pembayaran yang lebih mudah, aplikasi Setel kini melancarkan fungsi DuitNow QR yang meluaskan lagi penerimagunaan kaedah bayaran tanpa tunai dalam kalangan penggunanya.

Dengan pelancaran ini, aplikasi Setel kini boleh digunakan untuk mengimbas dan membuat pembayaran di mana-mana kedai yang menyediakan kod DuitNow QR.

Bukan itu sahaja, pengguna juga boleh menghantar dan menerima dana melalui DuitNow QR serta menjana kod DuitNow QR mereka sendiri bagi memudahkan pemindahan dana ke e-dompet mereka.

Fungsi ini boleh diakses dengan mudah melalui tab ‘Bayar’ yang terletak di laman utama aplikasi Setel. Pengguna hanya perlu mengetik butang ‘Imbas kod QR’, dan setelah fungsi pengimbas muncul di skrin, imbas kod DuitNow QR yang disediakan. Kemudian, mereka perlu tetapkan jumlah bayaran dan hantar.

Bersempena dengan pelancaran ini, pengguna Setel yang membuat bayaran melalui DuitNow QR akan dapat mengumpul mata ganjaran Mesra bagi setiap transaksi. Mata ganjaran tersebut boleh ditebus untuk pembelian petrol serta pelbagai ganjaran menarik yang lain. Promosi ini sah sehingga 31 Mei 2023.

Mazlin Erawati Ab Manan, Ketua Pegawai Eksekutif Setel berkata, “Integrasi dengan DuitNow QR jelas sekali membuktikan komitmen kami untuk menawarkan perkhidmatan yang terbaik, khususnya bagi demografik pelanggan kami yang paling utama, iaitu pengguna kenderaan.

Sambil itu, kami terus berusaha untuk menjadikan Setel lebih inklusif dan mudah diakses oleh ramai lagi pelanggan bagi kegunaan runcit dan lain-lain.”

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved