fbpx

Wing Hin rangkul kemenangan Idemitsu Super Endurance Thailand dalam kemunculan pertama

wing hin idemitsu super endurance 11

BARU menyertai perlumbaan Idemitsu Super Endurance 600 Southeast Asia Trophy, pasukan Wing Hin Motorsports dari Malaysia telah muncul juara dalam kelasnya.

Dalam perlumbaan di Chang International Circuit di Thailand itu, kesemua tiga kereta berjaya menamatkan perlumbaan yang terdiri dari keseluruhan 64 kereta.

Toyota Vios #483 yang dipandu oleh Boy Wong dan Dannies Ng menjuarai D4 Class dan tamat di tempat ke-9 keseluruhan.

Toyota Yaris #338 dipandu Naquib Azlan dan Mitchell Cheah tamat di tempat ketiga dalam D3 Class, manakala Toyota Yaris #339 dipandu Amer Harris dan Nabil Azlan di tempat ketujuh dalam D3 Class.

Kemenangan dalam perlumbaan ini juga menandakan tiga kejayaan buat Wing Hin Motorsports di Thailand tahun ini. Mereka sebelum ini menjuarai D5 Class di Idemitsu Super Endurance 400 Minutes (September) dan Idemitsu Super Turbo Championship Junior.

“Hujung minggu ini menyaksikan kami berlumba dalam D4 Class bagi segmen enjin dan D3 Class untuk keseluruhan dan kami sangat teruja dengan keputusan walaupun terdapat banyak cabaran di litar,” kata prinsipal pasukan Wing Hin Motorsports, William Loh.

“Menamatkan tahun ini dengan kemenangan Class, dan kesemua tiga kereta dalam kelompok 20 teratas menjadi penamat yang hebat untuk musim ini. Kami pasti akan kembali, malah lebih berdaya saing,” katanya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved