fbpx

Lexus RX 2024 dapat enjin PHEV – 304hp, jarak EV 56km, sistem audio Mark Levinson

lexus rx 2023 05

GENERASI kelima bagi Lexus RX mula diperkenalkan pada Mei tahun lepas dengan empat pilihan powertrain. Bagi model 2024, SUV mewah itu akhirnya mendapat powertrain plug-in hybrid (PHEV) dan menjadi pilihan enjin kedua paling berkuasa dalam barisan RX.

Dikenali sebagai RX 450h+, pakej janaan kuasanya dikongsi dengan NX, yang terdiri dari enjin 2.5-liter empat-silinder sebaris. Enjin ini disokong oleh dua motor elektrik dan pek bateri lithium-ion.

Kombinasi ini menghasilkan 304hp dan jarak pemanduan EV sekitar 56km. Pecutan 0-100 boleh dibuat dalam masa 6.2 saat, manakala kelajuan maksima dihadkan kepada 200km/j.

Lexus berkata SUV hibrid ini datang standard dengan kabel pengecas Level 1 untuk soket 120 volt. Dalam keadaan ideal, RX 450h+ boleh dicas penuh kira-kira dua jam setengah menggunakan pengecas 6.6kW.

Lexus RX baharu ini akan ditawarkan dengan lapan pilihan warna – Eminent White Pearl, Cloudburst Gray, Iridium, Caviar, Matador Red Mica, Copper Crest, Nori Green Pearl, dan Nightfall Mica, bersama rim 21-inci.

Ciri standard di bahagian kabin pula termasuklah tempat duduk berkuasa dengan pemanas, lampu ambien, pemanas stereng, bumbung panoramik, dan sistem audio premium Mark Levinson dengan 21 pembesar suara.

Lexus RX akan mula dijual di Eropah dan Amerika Utara menjelang hujung tahun ini, dan kami jangkakan tiba ke Malaysia awal tahun depan. Ia akan bersaing dengan model-model seperti Mercedes-Benz GLE, BMW X5, Porsche Cayenne, dan Volvo XC90.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved