fbpx

Honda Accord generasi ke-11 tidak akan dijual di Malaysia

22.1 2023 Honda Accord Touring

SEMASA pelancaran Honda City facelift, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia Hironobu Yoshimura mengumumkan bahawa syarikat itu tidak akan menawarkan Honda Accord generasi ke-11.

Dalam erti kata lain, Accord generasi ke-10 yang sedia ada akan menjadi model Accord terakhir yang dijual di pasaran tempatan.

Keputusan Honda Malaysia untuk menghentikan jualan model itu tidak terlalu mengejutkan memandangkan pasaran sedan segmen D yang semakin mengecil dan pelanggan juga dilihat lebih gemar mendapatkan crossover dan SUV.

Mereka yang berminat untuk mendapatkan Accord masih sempat berbuat demikian kerana model itu akan dijual sehingga stok habis.

Dipasang di kilang Honda Malaysia di Pegoh, Melaka, Accord ditawarkan dalam dua varian iaitu 1.5 TC (RM187,400) dan 1.5 TC-P (RM197,400).

Kedua-dua varian dikuasakan oleh enjin 1.5-liter VTEC Turbo yang menghasilkan 201 PS dan 260 Nm. Kuasa disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi jenis CVT.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved