fbpx

Porsche Cayenne CKD ‘buatan Malaysia’ capai unit pengeluaran ke-1000

porsche cayenne ckd 2023 04

PORSCHE Malaysia meraikan pencapaian bermakna mereka dengan pengeluaran Cayenne CKD yang ke-1,000. Ya, sebanyak 1,000 unit SUV ‘buatan Malaysia’ itu telah ‘lahir’ dari kilang pemasangan Inokom di Kulim, Kedah itu. Porsche mula memasang Cayenne CKD pada Mac 2022 lepas.

“Kami sangat gembira dengan pencapaian Cayenne pemasangan tempatan ini, mengesahkan lagi bahawa SUV Porsche menjadi kegemaran pelanggan kami,” kata Christopher Hunter, CEO Sime Darby Auto Performance.

“Kilang pemasangan tempatan kami di Inokom terus menyokong perkembangan kami, memenuhi permintaan dari peminat kereta sports di Malaysia.

“Pertambahan dalam permintaan ini juga menunjukkan kualiti kami – bukti bahawa Porsche dibina pada standard tertinggi,” tambahnya.

Dari segi luaran, Cayenne CKD dilengkapi lampu LED Porsche Dynamic Light System (PDLS), lampu belakang LED, dan rim RS Spyder bersaiz 21-inci. Tiga pilihan warna badan ditawarkan, dengan kemasan kontra hitam berkilat.

Di bahagian kabin pula, Porsche Cayenne ini didatangkan dengan dua pilihan balutan kulit, BOSE Surround Sound System, tempat duduk dengan pelarasan 14-arah dan tirai untuk tingkap belakang.

Sebagai sebuah SUV yang sporti untuk pemandu tegar, terdapat Porsche Advanced Cockpit untuk maklumat pemanduan serta stereng sports dengan paddleshifters dan Direct Touch Control.

Ia juga dilengkapi Comfort Access, Porsche Communication Management System dengan paparan 12-inci, bantuan parkir ParkAssist, serta sambungan Porsche Connect dan Apple CarPlay.

Porsche Cayenne ini dikuasakan oleh enjin 3.0-liter V6 yang menghasilkan 340hp pada 5,300-6,400rpm dan 450Nm tork pada 1,340-5,300rpm.

Porsche Cayenne Malaysia ini juga mendapat personalisasi khas dari aksesori Tequipment yang merangkumi sistem pengangkutan bumbung dengan rak basikal, jaring bagasi, pengalas ruang bagasi, tikar lantai semua-cuaca, dan bekas penjagaan kereta.

Anda yang mahukan lebih eksklusiviti boleh memilih Porsche Exclusive Manufaktur Package. Ini terdiri dari pakej SportDesign, sistem ekzos sports, lampu belakang LED, projektor pintu LED dengan logo Porsche, dan kunci sepadan dengan kereta.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved