fbpx

Inilah Porsche Cayenne buatan Malaysia! 340hp, 0-100 dalam 6.2 saat, RM550k

porsche cayenne ckd 04

YA, inilah dia Porsche Cayenne yang merupakan model pertama dipasang di Malaysia oleh pengeluar sports Jerman itu.

Porsche Cayenne versi CKD (pemasangan tempatan) ini juga menerima spesifikasi khas untuk pasaran Malaysia, dan ia dipasang di kilang Kulim, Kedah.

Dari segi luaran, Cayenne CKD dilengkapi lampu LED Porsche Dynamic Light System (PDLS), lampu belakang LED, dan rim RS Spyder bersaiz 21-inci. Tiga pilihan warna badan ditawarkan, dengan kemasan kontra hitam berkilat.

Di bahagian kabin, Porsche Cayenne ini didatangkan dengan dua pilihan balutan kulit, BOSE Surround Sound System, tempat duduk dengan pelarasan 14-arah dan tirai untuk tingkap belakang.

Sebagai sebuah SUV yang sporti untuk pemandu tegar, terdapat Porsche Advanced Cockpit untuk maklumat pemanduan serta stereng sports dengan paddleshifters dan Direct Touch Control.

Ia juga dilengkapi Comfort Access, Porsche Communication Management System dengan paparan 12-inci, bantuan parkir ParkAssist, serta sambungan Porsche Connect dan Apple CarPlay.

Porsche Cayenne ini dikuasakan oleh enjin 3.0-liter V6 yang menghasilkan 340hp pada 5,300-6,400rpm dan 450Nm tork pada 1,340-5,300rpm.

Oh, jika anda mahu lebih eksklusif, Porsche Cayenne anda boleh dilengkapkan dengan Exclusive Manufaktur Package.

Ia merangkumi sistem ekzos sport, SportDesign Package, lampu depan dan belakang ‘smoked’ yang lebih gelap, dan lampu LED pada pintu dengan logo Porsche. Anda juga boleh menaiktaraf rim kepada lebih besar iaitu 22-inci.

Pra-tempahan kini dibuka untuk Cayenne CKD pada harga bermula RM550,000 dan penghantaran dijangka mula dibuat pada Mac 2022 depan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved