fbpx

Lebih banyak model prestasi Toyota GR di masa depan – CEO

toyota gr corolla official 2023 02

RATA-RATA kami media permotoran sangat sukakan kereta prestasi. Jika anda pun sama menyukai kereta prestasi, maka ada satu berita baik untuk kita semua.

Selepas penghasilan model-model mengujakan seperti GR Corolla, GR Supra manual dan GR86 yang dilancarkan beberapa bulan lepas, Toyota dikatakan bakal mengeluarkan lebih banyak lagi model sebegini.

Perkara itu dilaporkan oleh CEO, Koji Sato yang ditemu bual oleh Autocar. Katanya, akan terdapat model GR baharu. Dia juga berkata pembangunan itu boleh dipercepatkan dan Akio Toyoda boleh mengetuainya.

GT 86 & BRZ 2022

“Master Driver kami yang juga bekas presiden syarikat juga pada masa yang sama telah melahirkan banyak produk GR. Kini beliau sebagai pengerusi, mungkin akan mempunyai lebih banyak masa untuk membangunkan kereta untuk mereka,” kata Sato kepada Autocar.

Walaupun rancangan Toyota untuk mengembangkan jenama GR nampak seperti dapat dijangkakan, ia tetap suatu kelegaan untuk mendengarnya sendiri dari Sato.

Syarikat itu baru-baru ini melalui rombakan organisasi dan strategi produk yang akan lebih memfokus kepada elektrifikasi yang mungkin memberi kesan kepada model-model Gazoo Racing.

Pada masa ini belum ada perincian model baharu GR. Sebelum ini dilaporkan Toyota dan Suzuki mungkin membangunkan sports car kompak ringan yang dikaitkan dengan Sports EV.

Terdapat juga ura-ura mengenai Toyota bZ4X iaitu SUV elektrik dengan sentuhan prestasi GR. Selain itu, GR Camry juga boleh menjadi kemungkinan.

Di Malaysia, model Hilux dan Corolla Cross telah menerima variasi GR Sport, ia dijual pada harga RM159,880 dan RM142,000 masing-masing.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved