fbpx

Tol percuma tak selesaikan masalah kesesakan musim perayaan – TPM

touch n go rfid tol

PEMBERIAN tol percuma, terutama pada musim perayaan dilihat tidak mampu menyelesaikan masalah kesesakan jalan raya, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Gambar oleh: Malay Mail

Timbalan Perdana Menteri itu berkata, pemberian tol percuma tidak mampu menyelesaikan masalah kesesakan yang masih tetap berlaku.

“Ketika perayaan Aidilfitri baru-baru ini, kerajaan putuskan tol percuma diberikan kepada kenderaan dan ini tidak menyelesaikan masalah kesesakan, malah kita lihat ia berlaku.

Imej oleh: Sinar Harian

“Oleh itu, tentu ada beberapa kaedah penyelesaian kepada masalah itu,” katanya pada sidang media selepas mengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Mengenai Kesesakan Jalan Raya (JKMKJR) semalam.

Ahmad Zahid berkata, kerajaan mengakui kesesakan lalu lintas bukan hanya berlaku di sekitar Lembah Klang, sebaliknya turut berlaku setiap musim perayaan.

Pada 18 April lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan tol percuma Rahmah kepada semua kelas kenderaan sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Tol percuma itu membabitkan 33 lebuh raya bagi semua kelas kenderaan bermula dari 19 hingga 21 April lalu termasuk 24 April.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved