fbpx

Geely Panda Mini EV terlampau comel tapi untuk pasaran China sahaja

Geely Panda Mini EV 02

GEELY telah memperkenalkan satu lagi kenderaan elektrik (EV) rekaannya iaitu Panda Mini EV. Ia akan dipasarkan di China tidak lama lagi bagi bersaing dengan model-model lain yang popular dalam segmennya seperti Wuling Mini EV.

Menurut laporan, Panda Mini asalnya dibangunkan untuk sub-jenama di bawah Geely iaitu Geometry namun perubahan saat akhir oleh pihak pengurusan menyaksikan ia dipasarkan di bawah Geely. Ini boleh dilihat menerusi logo ‘Geome’ pada penutup pengecas pada gril depan.

Dari segi saiz, EV cilik dua pintu ini mempunyai ukuran panjang 3,065 mm, lebar 1,522 mm, tinggi 1,600 mm dan tapak roda 2,015 mm. Walaupun mempunyai tapak roda antara yang terpendek di pasaran, ia masih mampu memuatkan sehingga empat penumpang.

Gambar ruang dalaman tidak dibekalkan namun menurut laporan, model ini didatangkan dengan bumbung suria panoramik. Ia juga mempunyai papan pemuka mengikut warna badan, skrin sentuh sistem infohibur, kluster instrumen digital serta ruang storan.

‘Nadi’ Panda Mini didatangkan dalam bentuk motor elektrik pada gandar depan yang mampu menjana kuasa sehingga 41 PS (30 kW). Kuasa untuk motor elektrik tersebut dibekalkan oleh bateri litium fosfat logam (LFP) yang dibangunkan oleh Guoxuan High-Tech yang menawarkan jarak sehingga 150 km.

Panda Mini dilaporkan akan memasuki pasaran China pada 2023, dengan harga anggaran bermula dari 40,000 yuan hingga 50,000 yuan (RM25,326 hingga RM31,658).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved