fbpx

Kumpulan pertama Ora Good Cat tiba di Malaysia – EV kompak bermula RM140k

ora good cat first batch 02

PENANTIAN sudah berakhir untuk mereka yang menempah EV kompak Ora Good Cat, kerana kumpulan pertama kereta itu sudah mendarat di Malaysia.

Ia baru sahaja dilancarkan hujung bulan lepas dan kami juga telah memandunya pada Oktober lepas, boleh tonton video itu di sini.

Ora Good Cat juga baru-baru ini telah memenangi anugerah “Most Anticipated Newcomer of the Year” oleh rakan media kami di Carlist.my. Ianya sabahagian dari anugerah Car of the Year tahunan mereka.

EV kompak itu dijual pada harga RM139,800 untuk 400 Pro dan RM169,800 untuk 500 Ultra. Jika dilihat pada harga asasnya, Good Cat merupakan EV termurah dalam pasaran Malaysia buat masa ini.

Jaminan pada Ora Good Cat termasuklah 5-tahun atau 150,000km untuk kereta, dan 8-tahun atau 180,000km untuk bateri, selain lima kali upah percuma untuk penyelenggaraan.

Bergantung kepada varian, Ora Good Cat mempunyai dua pakej janaan kuasa. Yang pertama ialah bateri 48kWh dengan jarak pemanduan 400km, manakala versi lebih tinggi mendapat bateri 63kWh dengan jarak pemandua hingga 500km.

Output dan prestasi walaubagaiamanapun adalah sama, iaitu 143hp dan 210Nm tork, dihantar ke roda depan.

Dari segi pengecasan, varian asas Ora Good Cat akan menyokong sistem AC dan DC. Untuk AC, ia akan mengambil masa antara enam hingga lapan jam untuk caj penuh dengan 6.6kW. Sementara itu, pengecasan menggunakan DC hanya akan memerlukan 46 minit untuk 0 hingga 80 peratus.

Bagi varian Ultra dan Ultra G, ia mengambil masa 10 jam jika dicaj menggunakan AC, dan sepantas 40 minit untuk mencapai 80 peratus dengan pengecaj DC.

Ora Good Cat menampilkan rekaan retro moden yang memberikannya imej seperti MINI atau Beetle. Bergantung kepada varian, ia dilengkapi lampu LED sepenuhnya dengan DRL LED, keyless entry, kemasan kulit, panel skrin berkembar 10-inci untuk infotainmen dan 7-inci untuk instrumen, serta penghawa dingin dengan penapis PM2.5.

Kelengkapan keselamatan aktif juga agak banyak, antaranya Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking dengan Intersection Support, Front Collision Warning, Wisdom Dodge System, Lane Departure Warning, dan Lane Keeping Assist.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved